XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Unitate metagarrizko sistemaren barneko helburu guztiak
Beraz, derrigorrezkoa da unitate metagarrizko sistema osoaren azpian modelo bakarra eta oinarrizko arau berberak egotea.
Eskakizun hau betez bakarrik nabarmenduko dira helburu guztien arteko loturak, eta ikusi ahal izango da helburuak maila berdinean dauden ala ez.
Orduan bakarrik zehaz dezakegu zer-nolako ikaskuntz progresioa eraman dezaketen ikasleek.
Laburbilduz, honako urrats hauek dira derrigorrezko unitate metagarrizko edozein sistematan:1.- Ikaslearen beharren ikerketa eta analisia;
2.- Antzeko beharrak dituzten ikasleak taldean elkarrekin jartzea;
3.- Maila bakoitzeko beharrei erantzuteko moduan, ikaskuntz helburuak sistema oso batean elkarrekin nola lotu deskribatzea;
Beste ikaskuntz helburuen gisa, hizkuntz ikaskuntzaren helburuak ere portaera (
Ikaskuntzaren helmuga ikaslea gai egitea da, ikaskuntz prozesuaren hasieran menderatzen ez zuen zerbait menderatzeko gai egitea, hain zuzen ere.
Hau berdin aplikatzen da nola ahalmen fisikoen alorrean (bizikletan ibiltzearenean, esaterako) hala hain begi bistakoak ez diren ahalmenen alorrean ere (mota desberdinetako ardoak bereiztearenean, teoria zientifikoren bat ulertzearenean etab.).
Gainera, 1. puntuan ikusi dugunez, ikaskuntzaren helburuak ikaslearen ikaskuntz beharretara egokitu behar dira.
Honek esan nahi du, helburu bat deskribatzen hasi aurretik, ikasle-taldearen beharrak deskribatu behar ditugula, hots, helmuga-taldea,
Behin helmugako taldea deskribatuz gero eta orduan bakarrik saiatuko gara talde honek hizkuntza arrotza zertarako behar duen ahalik eta zehazkien mugatzen.
Ez da aski
Izan ere, apenas duen zentzu handirik edozein hizkuntza mintzatzen jakiteak, aldi berean hiztuna hizkuntza hori ulertzeko gauza ez bada.
Gainera, noiz esan daiteke norbaitek hizkuntza batean hitz egiten badakiela?.
Esate baterako, noiz esan daiteke norbait bere ezagunekin eguraldiaz mintzatzeko gai dela edota bilera ofizial batean jendaurrean mintzatzeko gai dela?.
Badirudi horrek zerikusi handia duela ikasleak biziko dituen egoera motekin.
Alde ederra dago auzitegiko itzultzaile profesionalaren eta pasadizoko turistaren artean.
Helmuga-talde baten ikaskuntz helburuak deskribatzerakoan, hizkuntza arrotza zein egoeratan erabili beharko den adierazi beharko dugu lehenbizi.
Egoera bat deskribatzea zera da: hiztunak jokatu behar dituen rolak, rol horien
Teknikokiago esanda, egoera hizkuntz egintza baten izaera determinatzen duten baldintza extralinguistikoen multzoa da.
Helmuga-taldeko kideek hizkuntza arrotza zein egoeratan erabili beharko duten mugatu ondoren, egoera horietan zer egin beharko duten zehazten saia gaitezke.
Lehenbizi ikasleak zein
Ekintza hauek nahiko